Dezvoltarea accesului la Internet s-a accelerat in cursul anului trecut, sumele cheltuite de romani pentru a naviga online crescand si ele corespunzator. Anul trecut, segmentul de consumatori care s-a dovedit cel mai entuziast pe piata accesului la Internet au fost consumatorii individuali.
Si in anul 2005, marile companii care ofera servicii de acces la Internet se asteapta ca motorul evolutiei sa fie reprezentat tot de consumatorii individuali.
"Piata de acces la Internet s-a dezvoltat rapid la nivel national, mai ales pe segmentul rezidential", spune Dinu Malacopol, director de Internet si Date al operatorului Astral Telecom. In ceea ce priveste anul 2005, "piata va creste in ritm accelerat din punct de vedere al penetrarii si mai ponderat din punct de vedere al veniturilor generate".
Conform celor mai recente date facute publice de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC), 18% din populatia urbana, persoane cu varste intre 15 si 50 de ani, au acces la Internet. Cu alte cuvinte, deocamdata numai 4-5 milioane de romani intra pe Internet. Dintre acestia, doar 7% beneficiaza de conexiuni la domiciliu, restul fiind "consumatori" la scoala, la serviciu sau in Internet-cafe-uri.
In privinta internautilor care navigheaza de acasa, puterea scazuta de cumparare isi spune cuvantul. Peste 80% dintre ei se conecteaza la net folosind o conexiune dial-up, mai ieftina, si doar 20% au la dispozitie o conexiune broadband (n.r. termen care defineste, in general, o largime de banda dedicata mai mare de 1 Mbps).
Conform analistilor, in Romania exista in prezent peste 200.000 de utilizatori de servicii Internet broadband.
Totusi, tendinta anului 2004 pentru consumatorii individuali a fost migrarea catre conexiuni broadband, in detrimentul dial-up, este de parere Ionut Tarcea, manager de marketing al grupului telecom RDS&RCS. "Si p