Municipiul Deva risca sa ramana fara o gara moderna pentru ca Societatea Nationala de Cai Ferate Romane (SNCFR) nu mai vrea sa cumpere restaurantul garii, dupa ce s-a inteles cu proprietarul spatiului. Conform unui proiect pentru reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare pe Coridorul IV European, finantat din fonduri europene, gara din Deva ar fi trebuit sa fie moderizata.
Pentru transformarea acesteia intr-o euro-gara au fost alocati 3,5 milioane de euro, bani care nu pot fi folositi pentru ca restaurantul din cladirea garii este proprietatea unei firme private. Conform cerintelor europene, fondurile nerambursabile destinate reabilitarii cailor ferate nu pot fi investite in proprietati private.
In planul de dezvoltare si reabilitare a cailor ferate pentru Culoarul IV European finantat din fonduri europene, este prevazuta modernizarea statiilor CFR din resedintele de judet aflate pe tronsonul Arad - Alba Iulia, respectiv trei statii. Gara din Deva risca sa ramana in afara proiectului pentru ca restau-rantul din incinta se afla in proprietatea unei firme private, SC "Transilvania" SA.
Gara a fost construita in anii '80 cu contributia multor firme din Deva si imprejurimi. In perioada comunista, intreprinderile care au contribuit la constructia acestui obiectiv au primit spatii comerciale in incinta acesteia. Restaurantul garii a fost administrat de ICSAP, transformata dupa 1990 in SC "Transilvania" SA, privatizata in prezent.
Mai multe runde de negocieri
Inca din anul 2003, SNCFR s-a aratat interesata sa cumpere restaurantul din incinta Garii Deva, in suprafata totala de 523 metri patrati. In acest scop a avut loc o intensa corespondenta intre conducerea CFR si administratorii firmei din Deva, proprietari ai spatiului. In urma negocierilor din