180.927 este numarul total de autovehicule vandute, anul trecut, in Romania, ceea ce inseamna o crestere de 33,7 la suta fata de prognozele analistilor, asa cum au precizat reprezentantii APIA 180.927 este numarul total de autovehicule vandute, anul trecut, in Romania, ceea ce inseamna o crestere de 33,7 la suta fata de prognozele analistilor, asa cum au precizat reprezentantii APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile). Anul 2004 a inregistrat cele mai mari vanzari de autoturisme, cu 145.120 unitati. Cresteri spectaculoase s-au inregistrat in special la masinile de productie nationala, cu o crestere de 34,6 la suta fata de anul trecut, lucru care face ca acestea sa domine in continuare piata, avand o acoperire de 60 la suta. Concret, Dacia a comercializat, anul trecut, 59.770 autoturisme si 20.243 vehicule comerciale usoare. Daewoo a vandut 27.043 autoturisme si 300 autoutilitare. Uzinele Aro, preluate intre timp de americanii de la Cross Lander, au vandut doar 191 unitati. Dintre autoturismele de import, Renault si Skoda raman lideri de piata, cu 10.803, respectiv 7.570 unitati vandute. Peugeot prinde podiumul, cu 7.013 unitati vandute in 2004. Aceasta spectaculoasa crestere, de 55 la suta, a lasat in urma marca Volkswagen (6.442 unitati vandute). Cu 3.355 unitati, Ford a devansat marca Opel (3.122 unitati). Evolutii spectaculoase au mai avut Fiat, care a recuperat 3 locuri fata de anul trecut (se afla pe locul 7) si Chevrolet, care, in primul an de prezenta pe piata, a intrat direct pe locul 9. Nu prind top ten-ul marci precum BMW, Hyundai, Mitsubishi sau Smart, dar, fiecare in parte, a inregistrat vanzari duble fata de 2003. Dintre masinile de teren, unde vanzarile au crescut cu 23 la suta, preferatele romanilor sunt Toyota (522 unitati), Hyundai (482), Mitsubishi si Nissan, cu cate 433 unitati fiecare.
Renault, marca de import favori