Strangerea randurilor intre Guvernul Romaniei si cel al Ungariei ar putea avea si un aspect pozitiv, printre multe altele semnalate in ultima perioada de presa, mai exact realizarea unei autostrazi in nordul tarii, ce ar urma sa scoata aceasta regiune din izolare.
In cadrul intalnirii la nivel inalt dintre delegatia romana si cea ungara, consumata zilele trecute la Budapesta, premierul Calin Popescu Tariceanu a adus in discutiiile cu omologul sau ungar si crearea unui tronson de autostrada Vaja – Csengersima - Petea - Satu Mare - Baia Mare, ce ar garanta realizarea unei conexiuni vest - est prin centrul acestei regiuni. Construirea acestei autostrazi joaca un rol crucial in contextul Coridorului Budapesta - Odesa, una dintre propunerile guvernului 2004 - 2008.
Buna ziua, Ardeal a intrat in premiera in posesia unui document intitulat "Coridorul Odesa-Budapesta, Solutia pentru o problema majora privind reteaua de transport in Europa de Est", elaborat de Mihai Grecu, propus director general in Ministerul Transporturilor, in elaborarea si implementarea strategiei de dezvoltare a infrastructurii de transport.
Precizam faptul ca acest document se afla, in prezent, spre analiza, pe masa premierului Tariceanu.
Ruta pe care Coridorul Budapesta - Odesa ar urma-o este Budapesta - NyÃÂregyháza - Csengersima/Petea - Baia Mare - Borsa - Suceava - Iasi - Ungheni - Chisinau - Tiraspol - Pervomaise/Kucurham - Odesa. In prezent, doar tronsonul Budapesta - Vaja este inclus in retelele europene, Autostrada M3 fiind parte din Coridorul pan-European V.
Initiativa construirii autostrazii Vaja - Satu Mare - Baia Mare este astfel deosebit de importanta, acesta fiind unul dintre tronsoanele cheie ale viitorului coridor, care va oferi Ungariei si Romaniei un deosebit