Războiul preţurilor încălţămintei
Două dintre cele mai mari magazine de pantofi din Târgu Mureş, “Leonardo” şi “Benvenuti”, au la origini aceeaşi firmă. Unul dintre cei doi asociaţi ai firmei Leonardo iese din afaceri şi se lansează pe cont propriu. Mărul discordiei a fost preţul. Dan Pavel, asociatul care s-a retras din afacere şi a înfiinţat “Benvenuti”, dorea clienţi mai bogaţi.
Cei 15 ani de veşnică tranziţie în care se află România a reuşit să-i încarce pe români cu doze mari de scepticism. Şi nici nu s-ar putea altfel, doar “trecutul” îmbrăcat în haine de sărbătoare are pretenţia că ar reprezenta noutatea. Trist este că la fel se pune problema şi în economie. Ne cam lipseşte originalitatea. La mijlocul anului trecut, în Târgu Mureş s-a deschis, cu surle şi trâmbiţe, un nou magazin de pantofi, “Benvenuti”. Având în vedere că piaţa de profil din oraş nu abundă în oferte, lansarea a fost întâmpinată cum se cuvine de târgumureşeni. Din păcate, noul magazin este doar “schimbarea la faţă” a jumătăţii de la Leonardo, adică un fost asociat, nemulţumit de marketingul societăţii la care avea acţiuni. Dan Pavel, unul dintre asociatii principali ai firmei “Leonardo”, a decis să iasă din afacere şi să se lanseze pe cont propriu. Pe scurt, aceleaşi idei, cu aceiaşi oameni, sub o siglă nouă. Până la urmă, acestea sunt afacerile româneşti, se schimbă doar siglele, oamenii râmân aceiaşi.
Cine e “Leonardo”?
Afacerea “Leonardo” a început în anii ’90, cu un magazin de pantofi deschis în Oradea. Cei care au pus bazele acestei firme au fost asociaţii Florin Panea şi Dan Pavel. În cei 10 ani de existenţă, “Leonardo” a ajuns să deţină zeci de unităţi în ţară şi în Ungaria, devenind una dintre cele mai cunoscute firme din România care desfăşoară activităţi de distribuţie a încălţămintei. Pentru că în ce priveşte oferta piaţa românească este deficitară, se pare