Mai mult de 50% din piata autoturismelor de import este dominata de modelele cu preturi cuprinse intre 10.000 si 20.000 de euro. Constructorii francezi si germani isi disputa suprematia pe acest segment, in timp ce firmele asiatice conduc competitia in zona modelelor SUV. Desi pare greu de crezut, piata automobilelor de import nu a tinut cont neaparat de veniturile romanilor.
Daca in zona masinilor ieftine cotele de piata au devenit "regula" de ani buni, principalii competitorii fiind constructorii locali Dacia Renault si Daewoo, in ceea ce priveste autoturismele de import, principalii actori se bat pentru fiecare procent. Din punctul de vedere al vanzarilor, marcile franceze domina aceasta zona a pietei.
Modelele Renault si Peugeot au fost insa puternic concurate in anul 2004 de cele ale grupului german Volkswagen, incluzand aici si modelele Skoda. Cu 5.253 de unitati vandute, o cota de piata de 7,8% din piata de import, Renault Megane a fost cel mai vandut model din anul 2004 (au fost incluse aici si vanzarile de Renault Scenic).
Locul al doilea a fost ocupat tot de un model al constructorului francez, Clio vanzandu-se in 4.719 unitati, cota sa din piata de import fiind de 7%. "In 2004, vanzarile de Clio au reprezentat 39,3% din totalul vanzarilor Renault Romania, iar cele de Megane si Scenic, 43,7%", spune Dumitra Rasnoveanu, PR la Renault Romania. "La astea mai adaugam alte 449 de unitati Laguna", spune Rasnoveanu.
Unele dintre modelele Clio se vand cu mai pitin de 10.00 de euro. Cu o crestere de 131% a vanzarilor, marca Fiat este cea mai importanta din cele comercializate de importatorul Autoitalia. Peste 2.100 de autoturisme au fost vandute in 2004, iar 650 au avut preturi cuprinse in acelasi interval valoric. Este vorba de Stilo, Idea, Punto si Doblo Panorama.
"In totalul vanzarilor marcii Fiat, model