Pentru prima data in ultimii patru ani, profesori de informatica din 18 judete au luat pozitie oficiala impotriva proastei calitati a sistemului alternativ de educatie, asistata pe calculator, si a programelor de informatizare din unitatile scolare.
Prin aceasta atitudine, cadrele didactice si inspectorii scolari doresc sa-l atentioneze pe noul ministru al educatiei si cercetarii, Mircea Miclea, asupra modului in care a fost licitat programul de informatizare din unitatile de invatamant de catre o firma bine cunoscuta si sa ia masuri urgente pentru asigurarea unei "calitati mai bune si la costuri net mai mici".
In urma unui seminar despre "Resurse IT&C in educatie", desfasurat recent la Focsani, profesorii participanti au trimis un comunicat, sub antetul Inspectoratului Scolar al judetului Vrancea, prin care semnaleaza "situatia de cvasimonopol din invatamantul romanesc, in care seria de proiecte de informatizare, insumand peste 150 milioane de dolari SUA, finantate din banii publici, s-au atribuit
direct, fara licitatie, unei singure firme". Acuza este directa si demonstreaza faptul ca situatia din teritoriu este total diferita de ceea ce este scris pe hartie. "Nemultumirea generala a profesorilor si specialistilor IT este generata de faptul ca aceasta companie a dat produse proaste si ca s-au cheltuit foarte multi bani.
Pentru infiintarea unui laborator de informatica intr-un singur liceu s-au cheltuit in medie 100.000 de dolari. Aceasta cheltuiala nu se justifica, nu vedem efectele", ne-a declarat Emil Onea, inspector scolar pe probleme de informatica.
Dubioasa afacere, nascuta in 2001
Pe 23 mai 2001 se aproba Proiectul privind implementarea sistemului alternativ de educatie asistata pe calculator, prin dotarea cu laboratoare informatizate in unitatile de invatamant preuniversitar. Dupa sumare