Avionul, un Turbolet 410, de provenienta ceha, apartinea unei societatii de aviatie Farnair-Ungur din Ungaria, transporta corespondenta pe ruta Bucuresti – Iasi – Budapesta si avea la bord un pilot si un copilot.
INCENDIU. Pompierii de pe Aeroportul International Iasi au sosit primii la fata locului, pe soseaua din padurea Ciric, si au precizat ca au stins incendiul provocat de prabusirea aparatului de zbor. Lazar Stefan, seful Departamentului de Pompieri Iasi, a precizat ca inca nu se cunosc cu exactitate cauzele producerii acestei tragedii.
"Se studiaza in prezent cauzele producerii accidentului aviatic. La fata locului au ajuns pompierii aeroportului, pentru a stinge un incendiu de mici proportii izbucnit in momentul impactului aparatului cu solul".
MANEVRE. Aparatul de zbor, tip Cargo, era de fabricatie ceheasca, de capacitate mica, si, in momentul producerii tragediei, transporta aproximativ 450 de kilograme de scrisori si colete postale. Autoritatile sunt de parere ca vremea nefavorabila a contribuit decisiv la producerii acestui accident.
Se pare ca avionul a inceput sa piarda altitudine, motiv pentru care pilotul ar fi incercat o aterizare fortata pe Aeroportul Iasi. Manevra nu i-a iesit din prima, motiv pentru care a intors, pentru a mai incerca o data. In acel moment, este posibil ca avionul sa fi prins gheata pe aripi, ceea ce a condus la imposibilitatea pilotului de a mai controla aparatul de zbor.
Martorii care locuiesc in imediata apropiere a locului prabusirii au precizat, la randul lor, ca, in jurul orei 8:00 au auzit zgomotul motorului avionului la o altitudine de cateva zeci de metri deasupra acoperisurilor caselor.
Unul dintre acesti martori sustine ca a iesit in curte si ca a observat cum avionul zbura inclinat, apoi si-a revenit, dupa care a intrat in picaj, prabusindu-se la 4