Anul 2005 va produce mari schimbari in retai-lul romanesc. Cateva zeci de hypermarketuri se vor deschide in marile orase, iar cumparatorii vor abandona treptat magazinele periferice in favoarea celor centrale.
Concurenta. Acesta va fi cuvantul de ordine pentru marile lanturi de supermarketuri si hypermarketuri, in 2005. Analistii imobiliari spun ca de castigat vor avea numai clientii, carora li se vor oferi servicii mai bune si magazine mai multe.
ABUNDENTA. Trei mari retele internationale care pana acum au ocolit Romania vor intra in acest an pe piata. Este vorba despre Tengelmann, Kaufland si miniMax Discount. Reprezentantii Knaufland au anuntat ca vor deschide cate un magazin de tip hypermarket in toate judetele din tara, primul fiind deschis in a doua jumatate a anului.
Si grupul german Tengelmann va inaugura un lant national de magazine Plus, din care 15-20 chiar in primavara acestui an. Concomitent, compania miniMAX Discount va deschide si ea cinci magazine atat in Bucuresti, cat si in alte orase mari. In plus, retailerii deja prezenti in Romania vor continua extinderea.
Carrefour va deschide alte patru hypermarketuri in Bucuresti, Galati si Ploiesti, Selgros va deschide la Oradea, Billa va construi trei supermarketuri la Braila, Galati si Sfantu-Gheorghe. In afara de Bucuresti, Billa are in prezent magazine la Ploiesti, Arad, Timisoara, Cluj, Deva, Constanta, Galati, Craiova si Iasi.
CENTRU CONTRA PERIFERIE. Moda hypermarketurilor construite la periferie care a functionat in anul 2003 si inceputul lui 2004 se apropie de sfarsit.
"Iesirea marilor lanturi de magazine din Bucuresti si implantarea in punctele nodale, cu dinamica ridicata, validata statistic, a fost o solutie inteligenta, dar cu caracter provizoriu.
Astazi, programele de extindere nu mai sunt suficiente pentru a se am