•Deoarece in aviatia civila din Romania nu sunt folosite avioane de tip LET 410, cutiile negre ale aparatului prabusit in urma cu doua zile la Ciric vor fi analizate in afara tarii •Autoritatea Aeronautica a format o echipa de specialisti ce va ancheta cauzele producerii accidentului
Cutiile negre ale avionului prabusit in urma cu doua zile in zona Ciric, la numai 300 metri de Aeroportul International Iasi, vor fi descifrate in afara granitelor tarii. Cele doua dispozitive care au inregistrat parametrii de zbor ai aparatului, precum si potentialele discutii dintre echipajul de zbor si cel al turnului de control vor fi analizate cel mai probabil in Cehia, tara in care aeronava LET 410 a fost fabricata. "Autoritatea Aeronautica Romana nu poate descifra cele inregistrate pe cutiile negre, deoarece aeronave de acest tip nu sunt inregistrate in tara. Acestea sunt omologate, dar in aviatia civila romana nu sunt folosite", a declarat ieri Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al Prefecturii Iasi. Astfel, pentru a ancheta cauzele accidentului in care si-au pierdut viata Sebok Hyozo, pilotul avionului, si Cziraki Peter, copilotul, la Iasi s-a deplasat o echipa de inspectori si specialisti. Seful comisiei de ancheta este Dan Vulcan, inspector sef al Autoritatii Aeronautice Civile, si inspectorii Constantin Voicu si Luca Paraschiv. De asemenea, din aceeasi echipa mai fac parte specialistul in dirijare a avioanelor Gheorghe Negoe si expertul in aparatura de bord Daniel Stan. "Rezultatele acestei anchete ar putea fi stabilite si facute publice cel mai devreme in 30 de zile", a declarat, ieri, Lucian Flaiser, presedintele Consiliului Judetean Iasi. In consecinta, ipotezele asupra cauzelor producerii accidentului raman neschimbate. Astfel, sunt luate in calcul conditiile meteorologice nefavorabile, eroarea de pilotaj, precum si defectiunile tehnice ale aparatulu