Nimic nu a influentat mai mult istoria recenta a Internetului decat conceptul de �blog�. Conform enciclopediei Merriam-Webster, blog-ul (prescurtarea lui weblog) reprezinta �un jurnal personal online cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor�. Iar aceasta faimoasa enciclopedie online este cea care a facut publica la sfarsitul lui 2004 o stire de senzatie: �blog� a fost cuvantul caruia i s-a cautat cel mai des definitia in ultimele 12 luni.
Blog-ul este deci un jurnal online care de cele mai multe ori presupune cunostiinte minime de utilizare a calculatorului pentru creare si intretinere. In mai putin de 5 minute, poti avea propriul jurnal online si poti incepe sa iti publici impresiile, gandurile, visele sau pur si simplu evenimentele importante ale zilei respective. Exact cum faceai in copilarie, cand poate aveai si tu propriul tau jurnal.
Conform companiei de consultanta in domeniul blog-urilor Technorati, la 1 decembrie 2004 existau peste 4.8 milioane blog-uri, numarul acestora dublandu-se la fiecare cinci luni si jumatate. Conform Pew Internet & American Life, citat de BBC, un blog este creat la fiecare 5.8 secunde.
Dar� de unde a inceput totul ? In februarie 2003, Google achizitiona o companie cvasi-necunoscuta � PyraLabs. La momentul respectiv, acestia dezvoltau o solutie � Blogger.com � prin care se punea la dispozitia utilizatorilor interesati posibilitatea de a-si crea, cu minime cunostiinte, un mini-site propriu. A fost cu siguranta o tranzactie de exceptie � a atras un interes enorm si a generat un nivel inalt de publicitate benefica idei de �blog�.
Exista deja sute, poate mii de site-uri care iti ofera solutii pentru blogging. Se fac clasamente, topuri si se acorda premii. Chiar si in Romania exista un site care permite realizarea de bloguri � WeBlog.ro � departe insa de realizarile tehnice ale blogger.c