PSD a inundat presa scrisa anul trecut: 4.500 de reclame cu o valoare bruta de aproape trei milioane euro. Uniunea PSD+PUR a investit 2,7 milioane euro, iar Alianta D.A., 1,7 milioane. In 2004, valoarea bruta (tarife-lista) a publicitatii politice a fost de 11 milioane euro.
Si-ar fi inchipuit vreodata oamenii de la Connex, L'Oréal, Renault sau Philip Morris ca vor concura in bugete publicitare in presa scrisa cu partidele politice? Ba mai mult, ca vor fi depasiti de investitiile partidelor in reclame? Rapoartele de monitorizare Alfacont MediaWatch plaseaza Partidul Social Democrat (PSD) pe un surprinzator loc doi in topul clientilor presei scrise din 2004, dupa
bugetele alocate, cu trei milioane de euro, calculati la tarifele-lista. Partidul lui Adrian Nastase este devansat ca nivel al cheltuielilor doar de operatorul de telefonie mobila Orange, dar lasa in urma nume traditionale pentru publicitatea in presa scrisa. Clasamentul intocmit dupa numarul de insertii aparute in ziare si reviste este si mai surprinzator: PSD este lider detasat, cu 4.
500 de machete publicate, iar pe locul doi se afla... Uniunea PSD+PUR, "un brand" care a mitraliat in campania electorala pentru generale peste 3.700 de reclame in presa. Alianta D.A. a replicat cu peste 2.600 de reclame, ceea ce a plasat-o pe locul patru, dupa "un client comercial", BCR.
Cu aceste statistici nu este deloc surprinzator ca, dupa bugetele cheltuite, toate partidele politice aflate in cele doua campanii electorale (locale si generale) au investit un volum brut (tarife-lista) de 11 milioane de euro, plasand categoria "partide politice" pe locul doi in clasamentul general al anului intocmit pe categorii, in spatele "automobilelor", dar inaintea
"telecomunicatiilor" si a "bancilor". In total, pe parcursul anului 2004, lumea politica ne-a bombardat cu 19.593