Marea majoritate a celor care si-au cumparat masini in ultimii ani le-au luat in leasing. Insa, o data cu pierderea facilitatilor fiscale pe care se bazeaza acum beneficiarii, leasingul auto ar putea ceda locul finantarilor prin credite.
"Legea leasingului, asa cum functioneaza in prezent, avantajeaza clar leasingul mobiliar, prin intermediul unor facilitati fiscale evidente: exonerarea la plata drepturilor de import - taxe vamale, comision vamal, accize, TVA, plata taxelor vamale si a comisionului vamal numai la valoarea reziduala la incheierea contractului de leasing", ne spune Gabriel Sincu, senior Tax Manager la Haarmann
Hemmelrath. "Acest lucru a dus si la o pondere insemnata a leasingului mobiliar in totalul operatiunilor de leasing in Romania", mai explica el. Insa, de la finalul anului trecut, regulile jocului s-au schimbat. Mai precis, in 18 noiembrie apare o hotarare de guvern care stabileste ca accizarea masinilor sa se faca la valoarea de intrare, nu la valoarea reziduala, ca pana atunci.
In acest fel, acciza creste de cinci ori. In urma unor presiuni venite din partea mediului de afaceri, Ministerul Finantelor reactioneaza la inceputul lunii decembrie. Astfel, Finantele au promis ca vor sustine o alta hotarare, prin care accizele sa urmau sa fie calculate, pana in luna februarie, la valoarea reziduala a bunurilor.
Aceasta intrucat atunci estimau Finantele ca va putea fi promovata noua lege a leasingului. Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV) ar fi urmat sa procedeze, in baza noii hotarari, la regularizarea sumelor platite ca drepturi de import pentru operatiunile de leasing incheiate dupa data de 18 noiembrie.
Finantele mai aratau in- tr-un comunicat ca nu se va aplica retroactiv calculul accizelor la autoturismele in leasing si ca nu vor fi modificate contractele de leasing incheiate inainte de