Recentele dispute legate de autostrada Bors - Cluj - Brasov impart Transilvania in mai multe zone, in functie de interesele economice ale fiecareia. Astfel, regiunea de dezvoltare Nord-Vest ar avea mult de pierdut din punct de vedere economic daca guvernul va rezilia contractul de construire a autostrazii Bors - Cluj - Brasov, incheiat cu firma americana Bechtel, si se va axa in schimb pe construirea unei autostrazi pe coridorul paneuropean IV
Eventuala schimbare a prioritatilor in constructia de autostrazi favorizeza unele judete, in timp ce altele ar avea numai de pierdut
Recentele dispute legate de autostrada Bors - Cluj - Brasov impart Transilvania in mai multe zone, in functie de interesele economice ale fiecareia. Astfel, regiunea de dezvoltare Nord-Vest ar avea mult de pierdut din punct de vedere economic daca guvernul va rezilia contractul de construire a autostrazii Bors - Cluj - Brasov, incheiat cu firma americana Bechtel, si se va axa in schimb pe construirea unei autostrazi pe coridorul paneuropean IV (Nadlac - Timisoara - Deva - Sibiu - Pitesti). Situatia sta insa altfel privita de la Alba Iulia, fiindca Regiunea de Dezvoltare Centru cistiga in ambele variante. In Hunedoara, singurul judet din Ardeal care nu este arondat acestor doua regiuni de dezvoltare, oficialii sint incintati de aceasta modificare, intrucit ar favoriza clar judetul. Insa, in cazul rezilierii contractului cu Bechtel si al renuntarii la acest traseu pentru autostrada trebuie luate in calcul si costurile rezilierii, pe care statul roman le va avea de suportat fata de Bechtel, si situatia terenurilor expropriate si pentru care s-au platit deja sume serioase fostilor proprietari.
Potrivit afirmatiilor facute de presedintele Traian Basescu, luni seara la Londra, guvernul studiaza oportunitatea continuarii contractului incheiat cu concernul american Bechtel