Bucurestiul incepe sa arate ca un oras si ca un centru de afaceri care vibreaza. Asa il vede Rodney G. Alsup, decan al Coles College of Business, Kennesaw State University.
El vine in Romania o data la trei luni si observa mereu schimbari cu care noi ne obisnuim repede si pe care nu le mai constientizam. "Doar prin faptul ca pot sa vada aceste schimbari, oamenii de afaceri din intreaga lume sunt incantati si doresc sa revina cu investitii", apreciaza Alsup.
El isi aduce aminte ca atunci cand a venit pentru prima oara in tara, in iulie 2001, aproape ca nu putea folosi cartea de credit decat la automatele de numerar, dar nu si pentru plati electronice. De atunci insa, multe s-au schimbat. Infrastructura s-a imbunatatit semnificativ, iar multe din constructiile vechi din oras se renoveaza.
OPORTUNITATI. Alsup considera ca exista numeroase oportunitati de afaceri in Romania. "Daca nu vine cineva din Romania care sa profite de aceste oportunitati, atunci va veni altcineva din afara ei", apreciaza Alsup.
De ce? Pentru ca, in opinia profesorului american, fiecare din aceste oportunitati poate aduce un raport dintre profit si investitie mult mai bun decat in orice alta parte a Europei. Alsup ii vede pe romani ca fiind extrem de prietenosi, inteligenti, dar si motivati sa invete sa faca afaceri si sa aiba succes. Dar romanii nu au doar oportunitati.
Cea mai mare ingrijorare a profesorului este legata de intreprinderile mici si mijlocii si adaptarea lor la ce va aduce anul 2007. In aproape toate cazurile, managerilor le lipsesc abilitati fie din punct de vedere financiar, al marketingului sau operational. Sfatul profesorului este ca managerii sa identifice mai intai domeniul in care nu au experienta. Apoi au de ales.
CONSULTANTA. Pentru a umple acel gol fie apeleaza la consultanti, fie investesc in programe