Ordinele inepte s-au dat si se (mai) dau. Pentru ca un soldat (al trupelor de securitate) a sustras munitie din corpul de garda, s-a dat un ordin al sigilarii si incuierii cu mai multe lacate a lazilor cu munitie din fisetele incuiate si sigilate, asa incat samanta (si sculele) mortii au devenit (practic) impracticabile. (Poate si din acest motiv, la nunta tragerilor ca la nunta din decembrie cel anticeausist, “securistii”
n-au tras nici un cartus, ceea ce nu e, cu necesitate, bine!)
Peste ani, in structura ce mosteneste aceste trupe (care inlocuisera la randu-le jandarmii, in 1949) un soldat (sofer) istet, inseala vigilenta filtrelor din parcul auto si scoate o masina (pe care era conducator auto) plecand hai-hui, sa se dea mare (inainte de liberare!) in fata unei gasti ad-hoc si a unei (pai, se putea fara?) Eve de Bucuresti. Ghinionul face sa produca un accident si, astfel, pe cale de consecinta sa se nasca un ordin fistichiu: “Masinile conduse de militari in termen nu vor mai iesi din garaj, decat insotite de cadre, care semneaza pentru autovehicul!”
Cum sa raspund eu, daca volanul e la profesionist? Cine plateste statul degeaba (insotirea masinii) ale acelor cadre, zile de-a randul, pentru zecile de masini care pleaca, ajung si stau ore-n sir, pentru a fi la dispozitia beneficiarului cu drept de masina ori fara drept, dar caruia i se trimite (ca-n cazul ziaristilor!) autoturism la ordin?
Cand vom ispravi cu masurile luate dupa ce s-au produs evenimente, in loc sa adoptam un stil preventiv, in care nu pot fi prevazute, dar nici ignorate, riscurile? Ordinele inepte s-au dat si se (mai) dau. Pentru ca un soldat (al trupelor de securitate) a sustras munitie din corpul de garda, s-a dat un ordin al sigilarii si incuierii cu mai multe lacate a lazilor cu munitie din fisetele incuiate si sigilate, asa incat samanta (si sculele) mortii au devenit