Vanzarea vagoanelor din patrimoniul CFR, in conditii dubioase, a fost una din cauzele falimentului pe care il intampina astazi Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF).
Cotidianul „Buna ziua, Ardeal" va dezvaluie mecanismele prin care Mihai Nicolaiciuc, fostul director general al SNCFR, impreuna cu acolitii lui, au cauzat Statului Roman o paguba de aproximativ 26 milioane Euro, in folosul unei societati ungare. Una dintre firmele care au profitat de afacerea fostilor sefi ai CFR-ului se afla chiar in Cluj.
General Invest SRL, patronat de Ovidiu Nicula, a transportat in Ungaria 4500 de vagoane inca functionale, pe post de fier vechi. Desi firma invartea afaceri de zeci de miliarde, in prezent se afla pe lista datornicilor la bugetul de stat si a trecut in lichidare. De altfel, in aceeasi situatie se afla si SAAF. Oricum, buzunarele au fost umplute.
In conformitate cu Ordonanta nr. 12 emisa pe 7 iulie 1998 de catre Guvernul Romaniei, Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (SNCFR) a fost reorganizata prin divizare in cinci societati independente din punct de vedere legal, nou create, incepand cu 1 octombrie 1998.
Principalul obiectiv al reorganizarii a fost crearea unor noi entitati, numite "societati succesoare", care pot functiona pe baze comerciale, fapt care sa permita in cele din urma privatizarea societatilor nou create.
Actionarul unic al Societatilor Succesoare este Statul Roman, prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Societatile Succesoare sunt: 1. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa – CFR Marfa SA, societate pe actiuni care are ca principal obiect de activitate efectuarea transportului feroviar de marfa. 2.
Compania Nationala de Cai Ferate – CFR