2004, romanii au cumparat de patru ori mai multe produse de inalta tehnologie
Sarbatorile de iarna au cintarit hotaritor in ce priveste cifra de afaceri a marilor retaileri de produse electronice si electrocasnice din Romania. Astfel, numai in luna decembrie s-au inregistrat vinzari de aproape 100 de milioane euro, in conditiile in care pentru intregul an au totalizat 400 de milioane euro (cu TVA).
Desi rapoartele arata ca locuintele celor mai multi romani sint subutilate, in 2004 s-au vindut de aproape patru ori mai multe sisteme home-cinema, televizoare LCD ori cu plasma. De mentionat ca produsele din aceasta gama costa intre 16 milioane si 220 de milioane de lei.
Pentru marii retaileri de produse electronice si electrocasnice, 2004 a fost un an bun. Chiar daca a debutat cu stingul, din cauza masurilor restrictive de creditare impuse de BNR, politicile de marketing si publicitatea, nu rareori inselatoare, au redresat situatia si i-au readus pe romani in magazine.
Comerciantii si-au cam incheiat socotelile pe 2004 si raporteaza acum rezultate frumusele, cu toate ca se codesc sa vorbeasca despre profit. La Flanco, de exemplu, vinzarile de anul trecut le-au depasit cu 13% pe cele inregistrate in 2003, adica s-a ajuns la aproximativ 140 milioane euro fara TVA. La rindul sau, lantul Domo a avut in 2004 o cifra de afaceri de 101 milioane euro net, fara TVA.
Un alt mare jucator de pe piata, Altex, sub umbrela caruia se regaseste si Media Galaxy, a raportat rezultate care se cifreaza la 170 milioane euro (cu TVA).
Decembrie - cornul abundentei
Ingrijorati de faptul ca, in primul trimestru al anului, magazinele sint pustii, comerciantii au mizat puternic pe luna decembrie, cind cu lansat oferte si promotii care i-au coplesit pe romani.
“Ultimul trimestru a adus o crestere spectaculoasa a