Piata timplariei termoizolante este momentan impartita intre aproximativ 4.500 de agenti economici. Circa 60% din acestia sint IMM-uri. In cazul majoritatii, principalul avantaj este pretul. Mai putin calitatea. Dupa 2007, numarul jucatorilor se va diminua drastic.
IncepInd din 1990 a inceput sa se dezvolte si in Romania piata timplariei termoizolante (termopanul). In cei 14 ani cit a trecut de atunci cererea a devenit tot mai mare, iar oferta pe masura. Peste 4.500 de firme se bat momentan pe o piata de aproximativ 500 de milioane de euro care inregistreaza anual cresteri de 10-15%, iar lupta se pare ca nu este intotdeauna cinstita.
Calitatea pe jumatate
„Aproximativ 40% din societatile din acest domeniu ofera calitate, respecta tehnologia si clientul si nu lucreaza la negru. Restul sint firme mici care pacalesc clientul si nu respecta normele impuse“, apreciaza Teodor Condea, secretar general in cadrul Patronatului Producatorilor de Timplarie Termoizolanta (PPTT).
Care sint pericolele
Un pret mai mic nu inseamna neaparat o afacere, iar riscurile pot fi multiple. Calitatea indoielnica a materialelor folosite, montajul defectuos, lipsa unor garantii sau chiar a facturilor, iata citeva din pericolele la care se pot expune romanii care doresc sa isi achizitioneze timplarie termoizolanta.
Toate acestea pot duce la o camera neizolata termic, igrasie sau, in cel mai fericit caz, necesitatea de a schimba geamurile sau usile la putin timp dupa ce au fost montate.
Sudura cu fierul de calcat
„Am vazut cazuri in care s-au pus usi de interior cu profiluri pentru fereastra. De asemenea, se suda timplaria PVC cu doua fiare de calcat“, povesteste Marin Crutescu, presedintele PPTT. „Un geam termopan nu poate costa 45-50 de euro metrul patrat.
La acest pret ori nu sint respectate unele conditii teh