Probleme, dedesubturi si provocari in proiectul „Luna Ses-Borsaâ€Â
Proiectul “Luna Ses-Borsa†a fost atat de mult vehiculat in ultimii ani, incat nimeni nu mai credea ca se va realiza. Totusi, mai exista minuni, asa ca sunt premise ca peste 2-3 ani Borsa sa devina o statiune europeana. Cu conditia sa se construiasca si drumurile de acces, deocamdata uitate de edilii judetului, prea ocupati momentan cu “ciolaniadaâ€Â.
Licitatia internationala pentru executarea lucrarilor de la partia Buza Dealului din Borsa, finantate in principal prin fonduri PHARE, a fost adjudecata de firma greceasca Efklidis. O firma dubioasa, care este acum protagonista unui scandal marca PSD, legat de reabilitarea unor drumuri nationale la suprapret.
Vorbim despre lucrarile la DN 1, pe ruta Baneasa-Otopeni, unde Efklidis a realizat 4 kilometri de drum contra sumei de... 36 de milioane de euro, adica de patru ori pretul normal!
Filiala din Romania a societatii Efklidis e inmatriculata la Cluj, are capitalul social... zero lei si nu are nici o participatiune cu fonduri din strainatate. Ca sa incheiem prezentarea, vom aminti ca Efklidis a obtinut in mandatul Iliescu-Nastase 5 (cinci!) contracte de reabilitari ale soselelor romanesti, toate dubioase, in valoare de peste 67 de milioane de euro.
In fine, daca in Maramures va fi altfel, lucrarile din Borsa Complex vor incepe in aprilie, prognoza finalului indreptandu-se catre anul de gratie 2007.
Fanteziile lui Cosma
Istoria proiectului “Luna Ses-Borsa†dateaza din 2002. Atunci, sub presedintia lui Alexandru Cosma, Consiliul Judetean Maramures (CJ) a intocmit o strategie de dezvoltare a judetului care cuprindea mai multe puncte fanteziste, dar si unele lucruri bune. Astfel, „baietii lui Cosma†au pus baza proiectelor „Tunelul p