Marti, 8 februarie, uzina Dacia Pitesti a produs autovehiculul cu numarul 2.500.000. Autoturismul Logan 1.4 Préférence, Gri Perla, cu numarul caroseriei 33076155, a parasit linia de montaj, in prezenta fericitului sau proprietar, domnul Dorel Andries, din Bacau.
Platforma industriala, modernizata in totalitate de la preluarea Daciei de catre Renault in 1999, cu o investitie de peste 489 milioane de euro, este astazi la cele mai inalte standarde europene.
Uzina de la Pitesti a intrat in anul 2005 cu un obiectiv ambitios: dublarea productiei zilnice de autovehicule, de la o capacitate de 460 de autovehicule pe zi la sfarsitul anului 2004, la 750 de autovehicule pe zi, in al doilea trimestru al acestui an. Pentru a raspunde acestei provocari, pe langa efortul constant de ameliorare a productivitatii, uzina a introdus schimbul trei, operational incepand cu prima saptamana din februarie. Pentru a ameliora nivelul de calitate, Dacia a adoptat metodele de control dezvoltate de Alianta Renault-Nissan, AVES (Alliance Vehicle Evaluation System). Cu o productie de 94.720 de vehicule in 2004, Dacia a inregistrat o crestere de aproape 38% fata de 2003.
Cresterea va continua in 2005, o data cu expansiunea internationala a modelului Logan, ceea ce ar trebui sa permita uzinei Dacia Pitesti sa inregistreze un nivel de productie de aproximativ 175.000 de autovehicule. De la 1 aprilie, va inceta productia modelulului Solenza, liniile de montaj urmand sa fie adaptate pentru Logan. Modelul va fi comercializat si in Europa Occidentala, de la mijlocul acestui an. Referitor la rechemarea autoturismelor Logan in service pentru remedierea unor defectiuni de fabricatie, François Fourmont, directorul general al companiei Dacia, a precizat ca operatiunea costa in jur de 300.000 de euro.
Fourmont a mai spus ca modelul Logan va fi prezent la salonul auto de la Geneva, di