•Contracte scandaloase au vaduvit bugetul CFR Marfa, sume fabuloase de bani intrand astfel in conturile unor firme obscure •La numai o zi dupa ce Finantele pun poprire pe conturile CFR, directorul Ionescu semneaza singur un contract de cedare de creante, complet dezavantajos pentru unitatea de stat •Artizanul acestei afaceri pe banii statului este directorul Horatiu Ionescu •Un alt exemplu: directorul CFR Marfa ameninta in scris un furnizor de faptul ca, pana la finalizarea unei lucrari, nu va mai primi nici un ban •Ciudat insa, chiar a doua zi, prin semnatura aceluiasi director, firma cu pricina primeste o jumatate de miliard lei •Firmele preferate de Ionescu au devenit prietenele succesorului sau, Neculai Hamza •Dosarul Motorina, de la Pascani, ar putea avea alti vinovati decat cei ajunsi in fata instantei de judecata
Afaceri oneroase, care au pagubit bugetul de stat sau firmele care au apartinut in totalitate statului cu sume de ordinul sutelor de miliarde de lei, incep sa iasa la suprafata, aducand in atentia opiniei publice bataia de joc la care a fost supusa avutia nationala. Dupa investigatii jurnalistice amanuntite, de durata, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au intrat in posesia unor documente care dovedesc savarsirea unor grave acte de coruptie in ograda CFR Marfa. Astfel, contracte de cedare de creanta, sume ce trebuiau incasate de vechea sucursala ieseana Transport Marfa pe calea ferata, au fost puse la dispozitia unei firme obscure, pe baza unui contract discutabil, daca nu chiar scandalos. Trebuie facuta precizarea ca un asemenea contract a fost incheiat in cursul anului 2002, inainte ca aceasta structura de transport marfa a Societatii Nationale CFR SA sa fie privatizata, dupa divizare.
Generozitate pe bani publici
Actorul principal al acestor decizii incredibile este Horatiu Ionescu, la data semnarii