Cu afaceri de cateva milioane de euro, sau aflati la inceputul unor colaborari menite sa creasca simtitor vanzarile, producatorii din domeniul panificatiei si patiseriei incearca sa readuca in prim plan retetele traditionale romanesti.
Pentru unii producatori, contractele cu retelele de hipermarketuri inseamna consolidarea unor afaceri de succes, intr-un domeniu in care gustul consumatorului este cel care contureaza "lista de produse". O categorie aparte este reprezentata de cei care au promovat un singur produs pe piata interna, iar dupa ce succesul a fost masurat prin dublarea cifrelor de afaceri au trecut la productie extinzandu-se la nivel national.
Un business "mai intim"
Conducerea companiei Patigram din Cluj considera ca abia in ultima perioada afacerile firmei patrund mai consistent pe piata clujeana. Contractul cu magazinul Billa, semnat in februarie 2003, presupune livrarea a 18 sortimente ambalate si 16 in vrac, alaturi de aceasta colaborare, firma realizand distributie pentru alte 32 de unitati din Cluj.
Pana la semnarea contractului cu Billa, vanzarile producatorului clujean erau indreptate catre cativa colaboratori traditionali. Astazi, in centrul de productie al Patigram sunt realizate peste 10.000 de produse de panificatie si de patiserie. "Raspundem clientilor care au nevoie de produsul proaspat", spune Marcela Olar, co-actionar al firmei clujene.
Pe masura ce au consolidat afacerea, cei doi actionari ai Patigram, sot si sotie, au hotarat sa diversifice oferta. In 2001 au achizitionat un teren si au construit un sediu in care s-au investit pana in prezent 150.000 de euro. In decembrie anul trecut au deschis primul magazin de prezentare, in acelasi loc in care se realizeaza si gama de patiserie si panificatie si se gandesc la o pizzerie, o cofetarie si la un restaurant cu specific italian pe care sa le amenajeze in