Evolutiile din ultimii ani, precum cresterea pietei automobilelor hibrid si introducerea noilor tehnologii, vor fi continuate si in 2005. Producatorii se asteapta ca in 2005 rata profitului sa se amelioreze. Profiturile vor creste in acest an fata de 2004, cel putin la o astfel de evolutie se asteapta reprezentantii industriei auto.
Opiniile acestora, surprinse intr-o analiza a companiei de consultanta KPMG, indica o imbunatatire graduala a situatiei generale a furnizorilor de piese si a constructorilor de autovehicule. Diminuarea capacitatilor de productie excedentare ramane o sursa de ingrijorare pentru reprezentantii industriei.
Totusi, fata de anii anteriori, aceasta problema nu mai este in centrul atentiei, deoarece investitiile au inceput sa urmareasca mai atent evolutia pietelor. Studiul pune in evidenta potentialul deosebit al producatorilor asiatici, in special al celor coreeni. Acestia vor continua sa castige cote de piata in defavoarea constructorilor proveniti din Europa si America de Nord.
China ramane totusi sursa cea mai sigura de crestere pentru industria auto. Acumularea capacitatilor productive peste limita de absorbtie a pietei locale si costurile mici de productie creeaza conditiile debutului exporturilor chinezesti de masini pe pietele internationale.
Studiul releva totodata faptul ca, pentru a castiga lupta cu alti producatori, chinezii trebuie sa imbunatateasca calitatea produselor.
Managerii chestionati de autorii studiului cred ca investitiile in sectorul auto chinezesc vor continua in ritm sustinut, dar analistii se asteapta la un proces puternic de consolidare, avand in vedere numarul extrem de mare de constructori si de furnizori de piese de schimb.
Ca urmare a acestui proces de acumulare, marcile chinezesti ar putea deveni o prezenta obisnuita in peisajul auto mondial