- Doamna prefect, care este cel mai important proiect al dvs. in legatura cu Bucurestiul?
- Pot sa va spun ca am inventariat deja multe proiecte importante, dar, daca ar fi sa ma refer la unul singur, realizabil in timp scurt, as aminti infiintarea oficiilor prefecturale. Bucurestiul are sase sectoare, fiecare avand marimea unui judet. In timp ce un judet are o institutie prefecturala, sectoarele Capitalei nu au nici macar un astfel de birou. Legea 340/2004 permite infiintarea acestor oficii, care sunt de fapt birouri, cate unul in fiecare sector, puse la dispozitie de catre primariile de sector. Asadar, oficiile prefecturale vor functiona in incinta primariilor de sector, unde directorul acestui oficiu va desfasura activitati specifice prefecturii si anume: participarea la sedintele consiliului local si monitorizarea activitatii acestuia, cat si a activitatii primarului de sector si a secretarului consiliului local, din punctul de vedere al respectarii legalitatii, reprezentarea in instanta, audiente si altele. Deci, implinirea acestui proiect nu face decat sa conduca la o mai eficienta activitate a Prefecturii si in acelasi timp sa devina mai prietenoasa fata de bucuresteni.
- In ce procent politica administrativa a Prefecturii Capitalei ar trebui schimbata fata de ceea ce ati gasit aici?
- As fi fost bucuroasa sa fi fost bine ce am gasit aici, macar 80 la suta. Din pacate, am avut o mare dezamagire. Din prima zi, la intalnirea cu personalul, am putut constata faptul ca acesta este insuficient, raportat la volumul de activitate, dotarile sunt precare si birourile sunt de-a dreptul insalubre. Am citit rapoartele de activitate ale directiilor si serviciilor si am analizat bugetul pentru 2005. Pe baza acestora, am insumat toate problemele. Pot sa va spun ca sunt foarte multe lucruri de facut: de la marirea numarului de salariati care se ocupa cu c