Difuzarea filmului in Romania mi s-a parut a fi insa un act de curaj si, de ce nu, un act de normalitate intr-o tara care se pretinde democratica.
Interventia telefonica in timpul emisiunii a doamnei Mona Musca, ministrul Culturii si Cultelor privind interzicerea acestei productii in Romania a fost insuficient argumentata si de aceea poate nu a reusit sa convinga.
Dupa vizionarea filmului, nu-ti poti pune decat intrebarea: mesajul filmului fiind atat de clar, totusi cui foloseste aceasta pelicula ?
Filmul "Trianon" realizat de regizorul maghiar Koltay Gabor a fost urmarit cu interes de publicul larg, dovada in acest sens fiind si numarul extraordinar de mare de e-mail-uri si SMS-uri trimise la Antena 1.
Dezbaterea care a urmat si la care au participat realizatorul filmului, regizorul maghiar Koltay Gabor, istoricul maghiar, Raffai Erno, precum si istoricul Florin Constantiniu si analistii politici Emil Hurezeanu, Ioan Cristoiu si Cristian Tudor Popescu a fost una deosebit de interesanta.
Purtata pana tarziu in noapte, putem aprecia faptul ca dezbaterea pe marginea unui subiect atat de sensibil, s-a desfasurat in termeni civilizati, dar cu usoare accente glandulare din partea lui Cristian Tudor Popescu si iritare din partea moderatorului (impartial ?) Marius Tuca.
Fata de intrebarile pertinente si la obiect care i s-au adresat, mai ales din partea lui Emil Hurezeanu si a lui Florin Constantiniu, la un moment dat regizorul Koltay Gabor a devenit vizibil iritat, iar uneori incurcat a fost chiar si istoricul Raffai Erno.
Memorie selectiva
Dupa ce am vizionat selectiunea de doua ore din filmul Trianon, precum si dezbaterile care au urmat, am ajuns la concluzia ca i s-a acordat prea multa atentie acestei pelicule ieftine.
Filmul se prezinta ca o insailare cat se poate de selectiv