Dupa ce a inhatat sute de miliarde de la Ministerul Transporturilor, firma de constructii "Consorzio Ponttelo" a uitat sa-si plateasca datoriile catre buget. Cu banii in conturi si cu taxele neplatite, firma s-a dezvoltat si a facut profit. Cum ar veni, statul a devenit "banca deschisa" a italienilor.
Dupa sapte ani de joc de glezne si pasuiri de la Ministerul Finantelor Publice, datoriile firmei au ajuns la peste 250 de miliarde. Amenintati cu executarea silita, acestia si-au achitat cu greu, in transe, datoriile.
Reteta de succes marca "Consorzio Ponttelo" ar trebui patentata: "bagi mana adanc in banii publici si platesti la pastele cailor"! Cele mai profitabile afaceri au fost si sunt inca cele facute pe seama statului. In principal, pentru ca statul plateste intotdeauna mult mai bine decat ar face-o orice alt beneficiar. Fie ca e vorba de servicii, fie ca e vorba de produse.
Un alt avantaj este acela ca functionarii statului, prost platiti si influentabili, nu reprezinta interesele institutiilor pentru care lucreaza. In fond, nu e vorba de banii lor personali, ci de cei publici. Adica ai nostri, ai tuturor. Sau ai nimanui.
Unul dintre "bidoanele sparte" ale fondurilor publice este si Compania Nationala de Drumuri, fosta Agentie Nationala a Drumurilor, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, Costructiilor si Turismului (MTCT). Bugetul acestei institutii este urias, de ordinul miilor de miliarde. Evident, drumurile nationale necesita reparatii intense.
De-a lungul timpului, mai toate afacerile facute de Agentie s-au lasat cu piederi la capitolul "interes public". Au castigat doar "sugativele".
In topul firmelor care au primit contracte de la fosta "agentie de drumuri" se afla si o onorabila companie italiana, "Consorz