Urmand exemplul colegilor sai de Guvern, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a demarat in tromba campania decapitarilor la institutiile pe care le patroneaza. Primul pe lista a fost chiar seful Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Mihail Basulescu, pe care ministrul l-a acuzat ca a incheiat contracte de 4.
300 de miliarde de lei pentru lucrarile la drumuri peste prevederile bugetare. "Am acuzat conducerea companiei (CNADNR - n.n.) pentru ca a incheiat aceste contracte nelegal. A incheia contracte peste prevederile bugetare constituie infractiune", a declarat ieri ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre.
Potrivit acestuia, in urma controlului realizat la CNADNR s-a constatat un deficit bugetar de 4.300 miliarde de lei, in urma incheierii, cu precadere anul trecut, a unor contracte de modernizare a 1.000 km de drumuri judetene, orasenesti si comunale, trecute de la consiliile judetene si locale la CNADNR si clasificate drept drumuri nationale.
"Valoarea lucrarilor care trebuie executate la astfel de drumuri este extrem de mare", a adaugat ministrul. Pentru a exemplifica, ministrul a venit la conferinta de presa cu fotografii ale unor drumuri de pamant, preluate la categoria drumuri nationale de fosta conducere a Companiei si care trebuiau modernizate.
Dar cine a beneficiat de asemenea contracte? Printre norocosi ministrul a lasat sa se inteleaga ca este vorba de clientela fostului partid de guvernamant, pe lista asa-ziselor drumuri nationale fiind kilometri intregi de "drumuri vicinale", strazi si chiar un drum agricol. Multe dintre acestea se afla in judete pastorite de fostii baroni ai PSD.
Astfel, in judetul patronat de Marian Oprisan, Vrancea, pentru a beneficia de bani de la bugetul statului, au fost avansate la categoria de drumuri nationale circa 270 de kilometri de