SUFLETUL COMERTULUI Pana unde merge agresivitatea unei campanii de publicitate desfasurate pe outdoor? Pana intr-acolo, incat din aviditatea ocuparii fiecarui spatiu disponibil se fac greseli ridicole. Este cazul noii marci de tigari Next.
ALEX ANGHEL, CRISTIAN PASARICA
PENIBIL. Urmatoarea statie este la munte, sau cel putin asa ne indica marca Next Strategia media, sa nu mai vorbim de creativitate media, in tot ce a insemnat campania Next, campanie ce a impanzit, la propriu, orasul de panouri publicitare, a fost aproape inexistenta. Greseala agentiei de media care s-a ocupat de marca Next sau nota 10 pentru creativitatea media din partea concurentei. Oricum ar fi, penibilul situatiei zgarie retina. Sa faci lobby fara sa vrei marcii concurente este mai dureros decat sa recunosti ca firma concurenta ocupa o pozitie mai sus in clasament decat tine.
Intr-un mediu deja saturat si aflat in plina recesiune, cum este outdoor-ul pentru marcile de tigari, campania Next isi face aparitia intr-un mod previzibil, neglijand solutiile de media neconventionala (vezi "Cow Parade"). Mergand pe aceeasi linie cu marca Kent in ceea ce priveste design-ul cu orientare futurista, cu forme stilizate si geometrizate, Next cade in redundanta. Chiar si numele ales trimite la Kent. Singura litera care nu se regaseste la Kent fiind "X", astfel incat devine o anagrama a acesteia.
Si daca stam sa ne gandim ca literele X, K erau considerate inainte de Revolutie ca fiind occidentale, in mentalul colectiv observam apropierea si mai mare intre cele doua marci. Poate s-a dorit acest lucru, insa Next nu va putea sa aspire la statutul marcii Kent.
STRICT SECRET. In incercarea de a obtine mai multe informatii referitoare la campania Next, ne-am izbit de refuzul oamenilor de comunicare de la Philip Morris. Argumentul: "Sunt informatii confidentiale". Atunci