CULTURA/MASS-MEDIA STUDIU - "Monitoring Media" a analizat cum e prezentata dragostea la tv Dragostea nu mai e demult un subiect tabu. Mai mult, mass- media a transformat dragostea intr-un subiect taman bun de exploatat. Asa ca a educat publicul, incet-incet, sa trateze tema ca pe una de interes general. MIRUNA MIHALCEA
VEDETE. Viata amoroasa a lui Mutu a ocupat un spatiu considerabil in jurnalele de stiri Agentia de monitorizare a presei "Monitoring Media" a realizat un studiu pentru anul 2004 care arata ce forme imbraca stirile cu si despre dragoste. Televiziunile ale caror jurnale de stiri au constituit obiectul studiului au fost: Antena 1, B1 TV, National TV, Prima TV, Pro TV, TVR si Realitatea TV.
DRAGOSTEA PE CATEGORII. La o analiza atenta, s-a putut usor observa ca in jurnalele de stiri dragostea seamana foarte rar cu ce stim noi "de-acasa". Dragostea nu mai e buna intelegere, nu mai e fericire pana la adanci batraneti, pana la urma nici macar intretinerea relatiilor sexuale de buna voie nu mai e. Dimpotriva, iubirea e prezentata sub forma agresiunii fizice, de exemplu. Stirile faceau referire, in contextul temei generale, la sinucideri din iubire, acte de violenta sau agresiune domestica. Alte stiri cu raspandire larga au fost cele despre casatorii si divorturi, desi acestea nu contineau referiri la persoane publice, de unde si semnul de intrebare cu privire la interesul pe care stirea il poate suscita publicului larg. O categorie preferata de jurnalele de stiri a fost aceea a show-biz-ului. Respectiv stirile in care protagonistii erau persoane publice, autohtone sau internationale, si care erau prezentate in aceleasi contexte ca divortul, casatoria sau violenta domestica. Nici stirile care contineau urari, dedicatii, declaratii sau chiar anunturi despre comercializarea produselor afrodiziace nu au fost ignorate de analiza agentiei, inca