SUFLETUL COMERTULUI DINAMICA - Designul, aceasta minge ridicata la fileul modei Telefonul mobil, acest "accesoriu" pe care il purtam zi de zi, a devenit un obiect indispensabil pentru fiecare persoana care participa in mod activ la viata de zic cu zi. CRISTIAN PASARICA, ALEX ANGHEL
Nokia, numai bun de carte de vizita pentru posesor Evolutiile spectaculoase de pe piata telefoanelor mobile atat din punct de vedere tehnologic, cat si al designului sunt de necontestat. Mai mult decat atat, pentru oamenii obisnuiti, mobilul a devenit nu doar un simplu instrument de comunicare, ci si un semn al statutului social, sau al aspiratiei la acesta. Sa ne aducem aminte de perioada ce a urmat imediat dupa revolutie, cand telefonul mobil era un obiect deosebit, pe care nu-l poseda orice persoana. Chiar daca nu aveai un ban in buzunar, daca aveai mobil, erai "cineva". Telefonul inlocuia cu succes lipsa ghiulului de aur de la mana sau a lantului de la gat. Mobilul asadar a devenit un fel de accesoriu, precum bijuteriile sau ceasurile de mana si poate ca pentru unele persoane inseamna chiar mai mult. Prin urmare, designul aparatului este important si joaca un rol semnificativ in ceea ce priveste achizitionarea acestuia.
DESIGN. La inceputuri, pentru telefoanele mobile utilitatea era cea mai importanta caracteristica, avand in vedere faptul ca nu aveau un design atat de spectaculos, in mare parte datorita limitelor pe care le impunea tehnologia de atunci. Acum designerii dau frau liber imaginatiei in efortul lor de a crea adevarate bijuterii, atat sub aspectul utilitatii, cat si sub cel al formei. Pe de alta parte insa, atunci cand vorbim de bijuterii, vorbim de lucruri scumpe. Acesta este motivul datorita caruia modelele cu adevarat revolutionare ajung mai greu pe piata sau nu ajung deloc. Materialele din care sunt facute telefoanele sau accesoriile pe care le au