Fostii marinari de pe ?Biruinta? deapana amintiri despre cel care le-a fost capitan
Fostii marinari de pe ?Biruinta? deapana amintiri despre cel care le-a fost capitan
Romania a avut doua categorii de petroliere inainte de ?89: sase construite in tara, dintre care s-au scufundat doua, cele mai mari, ?Independenta? si ?Unirea?, si patru fabricate in Japonia. Marinarii spun ca diferenta in exploatarea lor era precum cea dintre Toyota si Dacia. ?Biruinta?, condusa timp de trei ani, incepind cu octombrie 1984, de Traian Basescu, a fost cea mai importanta dintre navele realizate la noi. Trei dintre membrii echipajului care au navigat pe petrolier au povestit despre comandantul Basescu si despre atmosfera de pe nava-amiral a flotei romane, cum era considerata la acea vreme.
In octombrie 1984, iesea din Santierul Naval Constanta vasul ?Biruinta?, cu 161.000 tdw (tone ?dead weight? reprezinta greutatea care se poate incarca si descarca cu usurinta la bordul navei), avind un motor de 30.000 de cai putere. Vicepresedintele comisiei de receptie era Traian Basescu, pina atunci comandant al navelor ?Arges? si ?Crisana?. La data respectiva, in cronica navala romaneasca abia fusesera inregistrate dezastrele a doua petroliere de constructie autohtona: explozia ?Independentei?, in 1979, si scufundarea navei ?Unirea?, in 1982.
Toti oamenii presedintelui
?Dintre cei care au fost pe petrolierul ?Biruinta?, cam jumatate au murit, un sfert au luat-o razna si doar un sfert mai sint intregi la cap?, spune Dumitru Ionescu, fost ofiter sef-electrician pe nava in 1985 si ?prietenul cel mai bun al lui Traian Basescu?, dupa cum se deconspira. Rubicond, extrovertit, gazda amabila, are o problema cu ?Evenimentul zilei? care a scris asa si pe dincolo despre averea lui Basescu. Are insa citeva povesti si mai multe aprecieri despre amicul sau. ?A fost numaru