SUPERPRODUCTII Pana inainte de anul 2000, spectacolele de circ aveau mai multe elemente comune: costume, decoruri, coloana sonora. Iar show-ul era aceeasi insiruire simpla de numere introduse de un prezentator.
ADRIANA PADURARU
Trupa Carneanu/Platinium, premiata cu Clownul de Bronz la Monte Carlo, incanta ochii spectatorilor de fiecare data Noul mileniu a adus cu el si noi standarde in materie de circ. Toate numerele au o factura moderna, au un scenariu, o idee in jurul careia se "tes" numerele acrobatice sau de dresura si momentele de dans sau balet. De asemenea, artistul de circ nu trebuie sa fie doar bine pregatit din punct de vedere fizic si tehnic, ci trebuie sa fie si un bun "one-man-show".
CARNAVAL. O dovada in acest sens este spectacolul din 2001 "Brasil, Brasil" - productie care a imbinat pentru prima data elemente de circ, teatru si carnaval. Decorul inspirat din jungla Amazonului a adapostit peste 60 de artisti, care au folosit aproximativ 200 de costume realizate special pentru acest eveniment. Toate acestea combinate cu numere de dresura de animale exotice (tigru, leopard, pantera neagra, pitoni, maimute, papagali, iguane) aduse de Daniel Berquiny. In "Brasil, Brasil", felinele au "evoluat" in libertate, si nu in cusca, asa cum ne gandeam ca am putea vedea aceste animale.
SUCCES. Anul 2002 a adus "2002 de povesti". Bucurestenii au putut vedea doar in trei reprezentatii un "spectacol de export". Si asta pentru ca a reprezentat Romania in una dintre tarile cu traditie in arta circului: Ucraina. In acelasi an, copiii si adultii veniti la Circul Globus au putut calatori in timp. Montarea spectacolului "Tunelul Timpului" a introdus publicul intr-o atmosfera SF, cu roboti descinzand in arena dintr-o farfurie zburatoare. Cei doi au incercat sa ajunga de unde au venit, in anul 2062, dar de fiecare data nimereau intr-o