Dupa aproape doi ani de boom, cresterea vanzarilor de camere digitale la nivel mondial va fi mai redusa decat anticipau analistii, maximum 13%, spun oficialii din domeniu, care au participat la congresul Photo Marketing Association International (PMAI 2005).
Studiile citate arata ca pietele occidentale se apropie de saturatie si vor incepe anul acesta sa conteze la fel de mult consumatorii care isi innoiesc aparatul, precum cei la prima achizitie.
Tocmai de aceea concurenta este din ce in ce mai acerba, iar asta se va traduce prin scaderea preturilor, ceea ce nu poate fi decat pozitiv pentru utilizatori, scrie USA Today.
Nikon a deschis razboiul preturilor, aducand pe piata modelul Coolpix 7600, care ofera o rezolutie de 7 megapixeli la un pret de numai 379 de dolari (290 de euro). Sunt insa si competitori care mizeaza in continuare pe functionalitati, mai mult decat pe pret.
"Noi incercam sa raspundem cerintelor utilizatorilor cu experienta: viata mai lunga a bateriei si timpi de actiune mai rapizi", a precizat un oficial Fuji Film. Kodak, care a reusit sa isi relanseze activitatile gratie adaptarii la era digitala pune accent pe performantele aparatelor, zoom, ecrane de mari dimensiuni, rezolutii mari. Iar la fel face Panasonic.
Producatorul american Kodak a fost primul care a ghicit o noua piata: compania a introdus in camere tehnologii de conectare la Internet fara fir (WiFi, prin unde radio), pentru ca fotografiile sa poata fi transferate rapid pe portalul companiei, de unde pot fi si scoase pe hartie, pentru niste preturi relativ mici.
De altfel, studiile industriei arata ca pe langa declinul industriei fotografiei pe film, este la fel de afectata piata procesatorilor de fotografie, cei care transpuneau imaginile pe hartia speciala. Industria developarii de filme va incasa anul acesta aproa