* Unele magazine au afisat deja noile preturi * La cei mai multi dintre comercianti, reetichetarea produselor se face in week-end * "Rotunjirea" preturilor - in general, in favoarea clientilor Toti comerciantii, de la mic la mare, sunt prinsi in aceste zile in febra pregatirilor pentru leul greu. Pana la 1 martie, toata lumea trebuie sa afiseze noile preturi la produsele pe care le comercializeaza. Deja in unele centre comerciale, pe etichetele produselor sunt trecute doua preturi, cele actuale si cele care ar urma sa fie valabile de la 1 iulie. "Romanii trebuie sa se obisnuiasca cu noile preturi. Este firesc sa le afisam inainte cu cateva luni de a fi aplicabile", spun reprezentantii centrelor comerciale. Unii agenti economici au trecut deja la dubla afisare, insa cei mai multi dintre acestia vor afisa noile etichete la produse in week-end. In ce priveste "rotunjirea" preturilor, cei mai multi dintre comercianti au decis sa faca aceasta operatie in favoarea clientilor. In plus, leul greu a dat mari batai de cap comerciantilor, care au fost nevoiti sa scoata bani multi din buzunare pentru logistica, noi programe, respectiv noi etichete. "Ne pregatim de 3 luni pentru afisarea preturilor, in paralel, de la 1 martie. De cateva zile, facem si teste. Majoritatea etichetelor au fost editate", ne-a declarat Andreea Mihai, reprezentantul Carrefour, adaugand ca este vorba de peste 60.000 de etichete pentru fiecare din cele 4 magazine ale companiei. "Rotunjirea preturilor se va face in favoarea clientului", a afirmat directorul Carrefour, explicand ca, daca o paine costa 2.999 lei, pretul nou va fi de 0,29 lei, si nu 0,30 lei. Si hipermarketul Cora este in grafic cu pregatirile. "Zilele acestea vom incepe sa afisam noile preturi. Totul este pregatit", sustin reprezentantii companiei. "In ce priveste rotunjirea preturilor, am respectat normele BNR, tinand cont in primul rand de