Vanzarile de studii de piata din Romania vor ajunge, in urmatorii patru-cinci ani, la 30-40 milioane de euro, in conditiile in care numarul cercetarilor va inregistra o crestere importanta, pe fondul lansarii si consolidarii marcilor promovate de companiile romanesti si straine, a estimat, marti, Daedalus Consulting.
"Romania are o piata in plina dezvoltare in ceea ce priveste cercetarile facute de companii pentru evaluarea strategiei de branding. Firmele locale au depasit pasii initiali in cercetarea de piata si Romania se afla la circa o treime din drum in privinta dezvoltarii marcilor. Este o perioada in care foarte multe marci noi intra pe piata, iar cele vechi se consolideaza", a declarat, marti, Tamas Gezci, directorul adjunct pentru Europa al companiei de cercetare Millward Brown din Marea Britanie.
Firma britanica a incheiat, marti, un parteneriat strategic cu Daedalus Consulting, prin care compania romaneasca de studii de piata va oferi in exclusivitate pe piata autohtona servicii ale Millward Brown.
Rata de crestere anuala de 20-30 la suta
Potrivit conducerii Daedalus, piata romaneasca a sondajelor s-a ridicat, anul trecut, la 12 milioane de euro, de patru ori mai putin decat Ungaria. Rata de crestere pentru perioada urmatoare este estimata la 20-30 la suta pe an.
"Parteneriatul cu Millward Brown permite lansarea in Romania a unor produse performante in zona strategiei de brand si a impactului pe care o are o anumita marca. Daedalus Consulting va putea utiliza infrastructura Millward pentru a servi mai bine clientii externi", a precizat directorul general al Daedalus Consulting, Daniel Enescu.
In baza acestui acord, Daedalus va lansa o serie de instrumente de cercetare noi, promovate de Millward la nivel international, printre care o metodologie de cuantificare a valorii marcilor, un produs de urmarire a evolutiei