•Controlorii si taxatorii de la Regia Autonoma de Transport Public vor sa avanseze, adica sa devina tonetari
Controlorii si taxatorii de bilete ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor sa avanseze pe un post mai bun, adica sa devina tonetari. Acestia se bat sa ocupe trei posturi de tonetari scoase la concurs. Dorind sa mareasca numarul de tonete de vanzare a biletelor din municipiu de la 14 la 17, conducerea RATP a fost nevoita sa organizeze pe data de 1 martie un concurs in adevaratul sens al cuvantului pentru candidati, deoarece, in numai cateva zile, s-au inscris 22 de angajati ai Regiei de Transport. Astfel, cu toate ca pentru postul de tonetar cei trei noi angajati nu vor primi, in primele luni de salarizare, mai mult de 4,1 milioane lei, avalansa de cereri este mare, chiar daca taxatorii si controlorii primesc la salariu cu cateva sute de mii mai mult. "Motivul care ii determina pe controlori si taxatori sa se lupte pentru aceste trei posturi ii reprezinta volumul de munca mai mic in comparatie cu activitatea de pe teren. In plus, nu mai trebuie sa aiba discutii in contradictoriu cu persoanele care calatoresc fara bilet si nu vor sa plateasca amenzile prevazute pentru aceste cazuri", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al Regiei. Postul de tonetar este cuprins in aceeasi grila de salarizare cu cel de controlor. Leafa pentru aceasta functie urca pana la 4,6 milioane lei, in functie de vechimea angajatului. Salariul unui taxator este de circa 4,2 milioane lei. Regia de transport public a stabilit pentru data de 1 martie doua probe, una orala, iar cealalta scrisa, cu o bibliografie destul de stufoasa, pentru a putea face selectia la sange. Candidatii trebuie sa stie Regulamentul de ordine interioara, Legea gestionarului si documentatia privitoare la tarife si abonamente.
Ovidiu MUNTEANU
•Controlorii si taxatorii de