"Rich media" se bucura de un succes deosebit in Statele Unite. Potrivit eMarketer, acesta este formatul publicitar care va cunoaste cea mai rapida crestere in SUA, estimata la 35% in 2005, fata de "doar" +21% pentru ansamblul pietei. Cresterile prognozate pentru anii urmatori sunt de mai mult de 20%. Dar si in Romania, publicitatea pe Internet are o rata de crestere de invidiat.
Anul trecut, piata a fost in jur de un milion de euro, estimeaza Calin Rotarus, Online Sales Director la Arbomedia, una din cele mai importante retele de publicitate pe Internet din Romania. Avem insa de a face cu o "piata nemonitorizata, este raiul declaratiilor fara acoperire.
" In ce priveste viitorul, "graficul evolutiei pietei urmareste o curba exponentiala, o buna aproximare a cresterii fiind afirmatia ca piata se dubleaza in fiecare an", spune Rotarus.
Richard Nita, de la The Adgency, care s-a ocupat de productia inserturilor pentru campania de advertising online a RomTelecom, exprima un optimism foarte pronuntat pentru 2005: "Semnele sunt categoric bune - au fost ele bune si in 2004, iar acum sunt chiar mai bune.
Publicitatea online prinde curaj, se intra cu formate noi, neconventionale, se gandeste mult "out of the box", agentiile incep sa se destupe. The Adgency inregistreaza acum aproape triplul numarului de requesturi pentru creatii de bannere raportat la aceeasi perioada a anului trecut.
" Potrivit lui Rotarus, tendintele 2005 vor fi: apelarea la formate mari si branding de site-uri, cresterea spectaculoasa a ponderii advertisingului din domeniile FMCG, turism, online shops, orientarea clientilor spre site-uri de continut si comunitate, integrarea componentei online in strategii de comunicare multimedia si interactiva.
Factorii care determina aceasta evolutie sunt, in opinia lui Rotarus, cresterea experientei