Cumparatorii romani care mai doresc achizitionarea unui vehicul fabricat la Craiova sub marca Daewoo ar face bine sa se grabeasca.
In ciuda unor vanzari care cresc de la un an la altul, si a unei cifre de afaceri care a crescut spectaculos de la 200 milioane de dolari in 2003, la aproximativ 280 de milioane in 2004, uzina producatoare a binecunoscutelor modele Matiz, Cielo sau Nubira, este foarte aproape de colaps. Cauzele acestei situatii paradoxale sunt, pe cat de simple, pe atat de greu de rezolvat.
Intrat in Romania ca investitor de marca, concernul asiatic Daewoo Motor a fost nevoit dupa numai cativa ani sa declare falimentul. Datoriile imense avute de firma din Coreea catre banci au fortat intrarea in imposibilitate de plata, creditorii spunandu-si ultimul cuvant in 2002.
Capacitatile de productie purtand marca Daewoo din intreaga lume au devenit mijloace de negociere intre bancile creditoare si unul dintre cei mai mari producatori auto mondiali, General Motors. Studiile facute de americani si propriile uzine amplasate strategic pe tot globul, au facut ca GM sa nu accepte preluarea unor uzine precum cele din Romania, Polonia sau Uzbekistan.
Astfel, fabrica de la Craiova s a vazut ajunsa in imposibilitatea de a mai produce alte modele de vehicule in afara celor deja aflate pe linia de asamblare. Mai grav chiar, noua firma GM Daewoo cea care a preluat majoritatea activelor defunctei Daewoo Motor Company a hotarat sa vanda in Europa de Est noile sale modele sub emblema Chevrolet.
In octombrie expira licenta de productie
Asa cum era de asteptat, GM Daewoo nu a acceptat sa-si strice piata din Europa de Est prin livrarea la infinit de componente CKD (completely knocked down) catre uzinele pe care nu le detinea in proprietate din aceasta zona.
Colaborarea dintre Daewoo Romania si GM Daew