Retelele de magazine de electronice si electrocasnice au inceput de anul trecut o lupta sustinuta pentru clienti, materializata in promotii foarte agresive. Evolutia modesta de anul trecut a pietei de electronice si electrocasnice, estimata la aproximativ 600-650 de milioane de euro, i-a determinat pe marii comercianti sa isi ascuta si mai mult sabiile in incercarea de a-si mari cotele de piata, iar centrele comerciale reprezinta ultimul camp de batalie.
Astfel, grupul Altex ar putea opera din toamna acestui an singurul magazin de electronice si electrocasnice din Unirea Shopping Center din capitala, unde pana anul trecut detineau magazine si Cosmo, Domo si Flanco. Intre timp, Domo nu mai vinde la Unirea.
Altex detine, prin marca Media Galaxy, si exclusivitatea pe partea de magazine de electronice si electrocasnice in Bucuresti Mall si Plaza Romania, cele doua centre comerciale dezvoltate de compania turceasca Anchor Grup.
Altex a deschis la Unirea, la sfarsitul lunii noiembrie a anului trecut, un magazin de peste 1.100 de metri patrati, ca parte a strategiei de extindere pe suprafete mari si foarte mari.
In schimb, magazinul Domo a fost inchis la inceputul acestui an, ceea ce se va intampla, potrivit unor informatii din piata, si cu Cosmo si Flanco.
"Contractul nostru de inchiriere se termina in luna octombrie a acestui an. Nu am ajuns inca la un acord pentru prelungirea contractului, dar sper sa reusim sa ii convingem ca este mai avantajos sa existe cel putin doua magazine de electronice si electrocasnice in cadrul complexului comercial", spune Gyorgy Baba, directorul general al companiei Primex, care detine reteaua de magazine Cosmo.
El spune ca, desi are doar 200 de metri patrati, magazinul Cosmo din Unirea este "un magazin bun din punct de vedere al vanzarilor".
Loran