•Situatia financiara precara de multe ori a cumparatorilor ieseni face ca acestia sa prefere cumpararea bunurilor ieftine si de proasta calitate •Acesta este motivul pentru care magazinele cu produse la preturi unice, in general de 38 mii lei, sunt cele mai vizitate
Situatia din buzunarul iesenilor poate fi observata din modul in care acestia isi fac cumparaturile si, implicit, din magazinele care apar pentru anumite categorii tinta de consumatori. Astfel, dupa avalansa de magazine second-hand, de aproximativ un an au inceput sa apara pe piata ieseana si magazinele cu acelasi pret pentru toate produsele, idee preluata din Occident, unde poarta denumirea de "One dollar shop". Aceste magazine sunt fie cu articole variate, cu preturi cuprinse intre 38 si 40 de mii lei, fie numai cu incaltaminte, caz in care preturile variaza intre 200 si 250 mii lei. Cele care aduc un profit mai mare, de aproximativ 7-8 milioane lei pe zi, sunt cele cu produse variate, care atrag clientii prin diversitatea marfurilor. Aici se poate cumpara aproape orice, de la produse cosmetice, la articole electronice si jucarii pentru copii. Clientii acestor magazine intra pentru a vedea ce se vinde si, in general, pleaca cu un singur produs. Detergentii, produsele electronice si seturile de scule pentru gospodarie se numara printre cele mai cautate articole. Produsele scoase la vanzare sunt fabricate atat de firme romanesti, cat si de firme straine. Magazinele cu incaltaminte au un profit mult mai mic, de aproximativ 2 milioane lei pe zi. Clientii acestor magazine sunt in mare parte pensionari si persoane cu o situatie financiara precara. Produsele de incaltaminte sunt in marea lor majoritate aduse din China. Aprovizionarea este facuta din Bucuresti sau din Constanta, unde exista o serie de firme specializate in importul acestor produse. Aceleasi articole pot fi intalnite si la ta