Soferii care si-au parcat, sambata, masinile pe stradutele dintre Unirii si Sfantul Gheorghe si cele dintre Lipscani, Selari si Smardan au gasit in parbriz fluturasi care avertizau ca, din acea zi, accesul auto in zona va fi permis numai intre orele 6 si 8 dimineata. Cei care au citit prea tarziu avertismentul s-au trezit cu masinile "prizoniere" in centrul istoric al Capitalei.
Intr-o graba nebuna, primaria blocase circulatia cu stalpisori infipti in mijlocul drumului. Graba cu care municipalitatea a inchis accesul vehiculelor pe unele artere din centrul istoric al Capitalei ar putea arunca in aer insusi proiectul - salutar, de altfel - de reabilitare si de punere in valoare a zonei vechi a Bucurestilor.
Ceea ce au incercat, de zece ani, toti primarii generali a aplicat interimarul Razvan Murgeanu peste noapte: transformarea centrului istoric in arie de circulatie exclusiv pietonala si aplicarea unui plan de refacere a zonei.
Initiativa apartine, de fapt, colegului de partid al lui Murgeanu, primarul sectorului 3, Liviu Negoita, care a propus, saptamana trecuta, Consiliului general inchiderea totala a circulatiei auto in centrul istoric. Desi Comisia de Circulatie a Capitalei a amanat avizul pentru propunerea lui Negoita, interimarul Murgeanu s-a grabit sa semneze dispozitia.
Astfel, de sambata, este interzisa circulatia autovehiculelor in perimetrul cuprins intre strazile Calea Victoriei - Doamnei - Carada - Lipscani - Smardan - Bratianu - Halelor - Splaiul Independentei si in perimetrul delimitat de Bd. Bratianu - str. Coltei - str. General Florescu - Calea Mosilor - str. Sf. Vineri - Bd. Coposu.
Primaria Capitalei avea un astfel de plan, in cadrul programului de refacere a infrastructurii in partea mai mica - mestesugareasca si comerciala - a zonei istorice (intre Bd. Elisabeta, Calea Victoriei, Splaiul