Pentru a dovedi calitatile masinilor de teren de la BMW, Automobile Bavaria, importatorul marcii in Romania, a organizat zilele trecute un drive test mai putin obisnuit cu modelele X3 si X5. In mod neobisnuit, testul a avut loc pe un teren accidentat din Cimpina, automobilul coborind pe pante cu inclinatii mai mari de 45 de grade.
Daca esti proprietarul unui SUV, BMW X3 sau X5 nu iti poti da seama intr-adevar de ce masina ai in garaj pina nu o incerci acolo unde se simte ea mai bine, pe drumuri care de regula sint strabatute de ciobanii cu ale lor oi. Jeep-urile BMW sint dotate cu sisteme de tractiune integrala inteligente cu sistem de reglare activa a dinamicii autovehiculului, X Drive.
Este simplu sa conduci un X3 sau un X5 pe drumuri la care altfel ti-ar fi frica sa te si uiti. Datorita acestui sistem care repartizeaza electronic forta de tractiune intre puntile fata si spate, te simti in siguranta. Sistemul de control al stabilitatii (DSC) cuprinde un program suplimentar deosebit de util in activitati off-road.
Hill Descent Control (HDC) este un sistem de control al coboririi pantelor.
Acest sistem permite coborirea pantelor in conditii de siguranta chiar in cazul in care suprafata de rulare este alunecoasa sau instabila. Fara nici o interventie, automobilul a coborit pantele terenului ales pentru test, cu inclinatii mai mari de 45 de grade, cu viteza constanta, de parca cineva ar fi actionat frina in locul nostru.
In plus, reglarea automata a vitezei actioneaza in cadrul DSC prin sistemul de frinare al fiecarei roti. Functia HDC poate fi activata sau dezactivata prin simpla apasare a unui buton.
Instructorul german
De-a lungul calatoriei noastre pe coclaurile Cimpinei am fost supravegheati de un instructor german de pilotaj adus special pentru acest drive test cu presa. „Masinile 3 si 4