Florin Camara si Florin Cheptanus sunt doar doi dintre cei care au cotizat la campania PSD de-a lungul timpului. Faptul ca au contribuit la bunastarea acestui partid nu a fost uitat de mai marii pesedisti.
Firmele acestora, Koala SRL si Inter Business SRL sunt verigile unui lant prin care banii cotizati ajungeau, prin diverse metode, tot in buzunarul oamenilor de afaceri. O parte din conducta de agent termic cumparata de la Moinesti de catre Koala a fost vanduta Directiei Silvice de catre Inter Business la un pret de 10 ori mai mare.
Afacerile par a fi simple in viziunea liderilor PSD. Pentru campania electorala se strang bani de pe la diferiti agenti economici care mai apoi castiga licitatii la preturi exorbitante. Asta este schema logica folosita pana mai ieri de liderii locali ai fostului partid de guvernamant.
Chiar daca, printr-o inginerie destul de isteata, fostul guvern a reusit sa-si aloce peste 500 de miliarde de lei pentru campania electorala din fondul destinat acordarii de facilitati exportatorilor romani, suma pare sa fi fost prea mica.
Astfel, sistemul de cotizatii a fost redus la o scara mai mica, fiecare judet avand obligatia de a strange fonduri pentru campania la nivel local. Schema pare destul de simpla.
Firma care a donat bani partidului castiga la licitatia organizata de o institutie publica un anume lucru dupa care alta institutie organizeaza licitatie pentru cumpararea acestuia.
“Schema de trei simplaâ€Â
In anul 2002, mai exact in luna octombrie, firma lui Florinel Camara, Koala SRL, castiga licitatia pentru dezmembrarea conductei de agent termic dintre orasele Moinesti si Comanesti. Licitatia nu a fost foarte greu de castigat de catre firma lui Camara dat fiind faptul ca a fost unicul ofertant.
„Licitatia s-a tinut de doua ori, iar de fiecare dat