Rafo controleaza circa 20% din piata interna de carburanti si a reusit chiar realizarea unor exporturi catre piata vestica, reusind sa vanda motorina de tip Euro 4 si Euro 5, precum si benzina Euro 3 si Euro 4.(Foto: (c)Onesti Expres)
Daca RAFO se inchide vor ramane pe drumuri 2.600 de oameni care intretin alti 8.000. In plus, Termocentrala Borzesti va disponibiliza minim 300 de salariati, Carom - 1.000 cu implicatii directe asupra altor 4.000. UTON va renunta la 300 din cei 700 de salariati. Firmele de servicii vor concedia oameni. La fel invatamantul si sanatatea.
Cu pistolul in ceafa
Desi actualii guvernanti nu ofera un raspuns categoric in privinta viitorului rafinariei, tot mai multi salariati sunt convinsi de faptul ca la nivelul Guvernului Romaniei se doreste lichidarea platformei petrochimice onestene.
Motivul este bine intemeiat si consta in recuperarea uriasei datorii, de circa 15 000 miliarde lei, pe care fostul guvern a decis sa fie preluata la fosta Agentie pentru Valorificarea Activelor Statului. Presiunile din partea Fondului Monetar International sunt considerabile. Sindicatul de la Rafo este convins ca se doreste, datorita influentelor externe, inchiderea rafinariei.
Performante certe
Conducerea sindicatului este convinsa de faptul ca factorii politici nu pot lua o decizie categorica in privinta inchiderii Rafo, din cauza performantelor pe care unitatea a dovedit ca le poate atinge, din octombrie 2003 si pana in prezent.
Astfel, societatea a reusit sa-si modernizeze toate instalatiile tehnologice si sa realizeze unele investitii care sa conduca la dezvoltarea lantului tehnologic de fabricatie si la cresterea randamentelor, diversificarii gamelor de produse, in scopul valorificarii superioare a fiecarei tone de titei supuse prelucrarii.
S-a mai reusit realizarea unor in