Denominarea, actiune pe care BNR o demareaza azi in forta, va lua prin surprindere majoritatea românilor, mai ales ca banca de emisiune a avut, cel putin pina in prezent, o atitudine extrem de timida fata de ceea ce ar fi trebuit sa insemne o campanie „publicitara“ adecvata unui astfel de moment. Oficial, de astazi ar trebui ca toate preturile si tarifele la bunuri si servicii sa fie afisate atit in moneda veche, cit si in noua moneda - cu ultimele patru zerouri „taiate“. Insa multi agenti economici nu sint pregatiti sa aplice prevederile stipulate in Legea nr. 348 din 14 iulie 2004, privind denominarea. Ieri, la Slatina, doar citeva magazine aveau afisate preturile in lei vechi si noi, in ciuda faptului ca amenda pentru neafisarea preturilor duble va fi cuprinsa intre zece si 30 de milioane de lei, in moneda veche. „O sa incepem sa afisam noile preturi“ Agentii economici din Slatina isi vedeau ieri linistiti de treaba. Nimic despre denominare, cu toate ca aceasta batea la usa. „Ce preturi duble?! Astea ce-au? Nu-s bune? Ce daca trebuie sa afisam de miine (azi - n.r.) noile preturi, noi mergem si cu astea vechi, ca si-asa lumea nu stie ce si cum. O sa innebuneasca oamenii cu atitea zerouri in plus sau in minus. N-o sa ne amendeze tocmai pe noi dintre toti“, a spus patronul unui magazin de mezeluri. Altii erau si ei la curent cu denominalizarea leului, insa asteptau ziua de... 1 martie. „Miine (astazi - n.r.) o sa incepem si noi sa afisam noile preturi, nu ne grabim. E timp destul, de unde atita graba? La cite produse avem la vinzare, nici nu are rost sa incepem mai devreme“, afirmau acestia, linistiti. Nici in pietele din municipiu, situatia nu era diferita. Comerciantii, majoritatea din mediul rural, nici nu auzisera de denominarea leului, ei afisind in continuare vechile preturi. „Parca am auzit ceva la televizor, ca se taie niste zerouri de la bani, da'... nu era