Afisarea dubla a preturilor are in sine un efect promotional, ?de autopromovare?, a explicat Mugur Isarescu. ?Perioada de afisare dubla a preturilor este relativ indelungata si incepe inainte de intrarea leilor noi in piata cu scopul ascuns de a evita maririle de preturi prin rotunjire?, a dezvaluit guvernatorul. ?Nu exista nici o intirziere in program, s-au emis norme tehnice de lucru pentru banci?, a adaugat acesta.
Banca centrala nu intentioneaza sa risipeasca bani pe o campanie platita, dar a semnat un protocol de colaborare pe tema denominarii cu institutiile publice, Televiziunea romana si Societatea Nationala de Radiodifuziune. ?Nu exista motive de zgomot. O sa fie ceva natural, care sa nu creeze disconfort populatiei. Nu trebuie sa facem noi un efort deosebit, promovarea o va face presa?, a declarat Isarescu. ?Punem la dispozitia oricarei institutii de media informatiile necesare. Socotim ca legea se aplica tuturor institutiilor statului?, a spus Isarescu, lasind sa se inteleaga ca promovarea noului leu este o obligatie formala a Televiziunii si Radioului publice. BNR va tipari totusi, la imprimeria proprie, pliante si afise.
Citi bani intra in piata
Dupa 1 iulie, cam un sfert din numerarul aflat in circulatie va fi emis in lei noi, a mentionat Isarescu. Planul initial al bancii centrale prevedea o prima etapa in care se vor preschimba 25% din banii in circulatie in lei noi, urmind ca, pina la sfirsitul anului, jumatate din bani sa fie noi. BNR nu exclude insa ca nevoia de bani noi a bancilor comerciale sa fie mai mare si a comandat un studiu care sa lamureasca acest aspect. ?Sintem pregatiti. Daca bancile comerciale vor cere bancnote noi, marim cantitatea?, a spus Isarescu. Cea mai mare cerere ar putea fi pentru monede si bancnote de valoare mica, cel mult pina la 10 lei noi, a adaugat guvernatorul.
90% din rotunjiri s-a