De la masini mici de doar 3,5 metri lungime, precum noile Citroen C1 sau Peugeot 107, pana la varianta extra-large a modelului de lux RollsRoyce Phantom (peste 6 metri), Salonul auto de Geneva are de toate. Deschiderea oficiala are loc abia maine, insa primele doua zile sunt dedicate, dupa cum era de asteptat, presei de specialitate. Francezi, germani, americani sau asiatici, toti producatorii de automobile care conteaza sunt prezenti cu cel putin o noutate mondiala la Geneva in acest an, mai ales ca acum se vor celebra atat 100 de ani de la prima expozitie nationala, cat si 75 de ani de la prima expozitie internationala.
Daca multi dintre producatori nu au mai avut rabdare si au prezentat noutatile cu doua-trei saptamani inainte sau chiar o luna, au existat si producatori mai secretosi.
Printre acestia se afla o buna parte dintre marcile nipone, care au asteptat ultimele zile pentru a prezenta pozele cu noua varianta a celui mai bine vandut model decapotabil din lume, Mazda MX-5. Este vorba de a treia generatie a modelului MX-5, aparut in luna februarie a anului 1989 la Salonul de la Chicago si care a dovedit ca masinile decapotabile pot fi si accesibile nu doar asiprationale. Cu doua motorizari noi de 1,8 litri si 2 litri, dar si opt echipari, Mazda MX-5 este cel mai bine vandut roadster (automobil decapotabil cu doua locuri) din lume, cu mai mult de 700.000 de unitati produse si vandute pana in prezent.
Cel mai mare Rolls Royce
Marcile de lux nu au dezamagit nici ele la Geneva in acest an. Pe langa Bentley (marca detinuta de grupul german Volkswagen) si Maybach (marca de profil a grupului DaimlerChrysler), celalalt mare jucator din domeniu, Rolls Royce, a pregatit o noutate importanta pentru Geneva.
Pentru clientii din Orientul Mijlociu sau cei din zona Asia-Pacific, pentru care cei peste 5,8 metri lungime ai modelului Phantom nu sun