Pentru romanii din marile orase exista hipermarketuri, mall-uri, cash&carry sau shopping centers. In schimb, cei din orasele mici trebuie sa se multumeasca cu minimagazinele de cartier. Anul acesta incepe furia lansarilor de magazine cu politica de discount.
Un studiu realizat de Daedalus Consulting anul trecut arata faptul ca un roman cheltuieste in medie, atunci cind se duce la supermarket sau in magazinele cash&carry, 49 de dolari. O vizita la mall sau magazinul universal il costa 32 de dolari, iar la supermarket nu dau mai mult de 25 de dolari.
Specialistii apreciaza ca volumul de cumparaturi facute o data depinde in mare masura atit de nivelul de educatie si venitul gospodariei, cit si de marimea orasului in care locuieste. Altfel spus, in orasele mici se cumpara mai putin, iar investitiile in magazine foarte mari sint practic neviabile. In schimb, aceste zone sint perfecte pentru dezvoltarea unor retele de magazine gen discounter.
Conform GFK, in Romania numai 1% din piata de retail este acoperita de magazine de tip discounter, in timp ce in Cehia acest segment acopera 19% din piata.
Discountere la Slatina si Urziceni
La ora actuala, in tara exista doua mari centre comerciale de tip discounter, la Bucuresti si Tirgoviste. Din aprilie-mai numarul acestor tipuri de magazine va creste cu inca trei. Compania Minimax Discount va deschide astfel de magazine in orasele Slatina, Tirgoviste si Urziceni. Aflate in prezent in stadiu de constructie avansata, ridicarea magazinelor implica o investitie unitara de 750.
000 de euro. Acestea vor avea suprafete de vinzare de 1.000 mp si 100 de locuri de parcare.
Compania doreste sa-si extinda reteaua de magazine in majoritatea oraselelor cu peste 30.000 de locuitori.
Ce inseamna discounter
Un magazin tip discounter nu ofera ac