Industria auto a evoluat enorm în ultimii ani. Maşina nu mai este un simplu mijloc de locomoţie, ci mult mai mult. Tinde să devină un adevărat birou, dar şi un spaţiu de relaxare. Sub capotă se ascund acum milioane de circuite, cip-uri şi sisteme ultrasofisticate care "stîrnesc" caii putere şi dau tot mai multă forţă, siguranţă şi manevrabilitate. Mai mult, telematica (mulţimea serviciilor informatice furnizate printr-o reţea de telecomunicaţii) ajuta proprietarii de limuzine, de ultimă generaţie, să fie la curent cu aproape tot ceea ce se întîmplă în lume. Modelele care dispun de astfel de "utilităţi" fac parte din clasa mărcilor de lux, printre care Maybach, Rolls Royce, Bentley, Cadillac, Lincoln, Chrysler, Mercedes, BWM sau Audi, produse care în prezent se comercializează la preţuri care depăşesc 100.000 de euro. Noile modele premium dispun deja de un sistem telematic strîns legat de navigaţia auto. Noua tehnologie oferă, prin intermediul informaţiilor transmise de sateliţi la receptorii existenţi în bordul maşinii, cele mai necesare informaţii: despre vreme, bursă, locul unde se află soţia sau amanta, angajaţii. De la începutul anilor '80, cînd au fost introduse primele componente electronice sofisticate şi pînă în prezent, maşinile au fost, practic, robotizate. Automobilul mileniului trei pare desprins din filmele science-fiction: sisteme inteligente de protecţie şi navigaţie, senzori de mediu care declanşează automat comenzi de reglare a suspensiilor, a vitezei sau a luminozităţii, legături la satelit ce asigură comunicarea în orice colţ al lumii. Motorul noilor bolizi va deveni, în viitorul apropiat, sută la sută digitalizat. Tehnologia existentă permite dezvoltarea rapidă, la o scară largă, a acestor noi tendinţe. Singura provocare este diminuarea costurilor pentru ca automobilul viitorului să devină tot mai accesibil. Dispozitive pentru viaţă uşoară